mandag 18. juni 2012

Takk for turen

Siste etappe oppdatert!
TeamJæren-/Aalgaard Sykkel & Spaserlaug
syklist
Står man ved målet,
angrer man ikke reisens møye og besvær.
                                              Aristoteles
Spise frokost og seie ha det te nederlenderene.

Det e bare et par km bort te flyplassen, eg vil ver tidlig ute for å ha god tid te å rigga ner sykkelen. Der va de veldig hjelpsomme. Hjalp te med å stroppa ekstra hjulet og staget te sykkelen. Slapp å skru av pedalane, trengte ikkje snu styret. Sykkelveskene og sovepose/underlag blei registrert te 27kg, 23kg va inkl. i billetten, men det va greit. Når eg booka billetten fant eg ingen plass å registrera sykkelen. Eg ga beskjed om det når eg kom, men det glømte de å ta betalt for. Te og me loftå i dekkå fekk eg me meg heim. Då eg kom te Sola mangla to sykkelveske, men de har eg fått nå.

Turen va hardare enn eg hadde trudd på forhånd. Eg blei tyngre lasta enn eg hadde tenkt, det merka eg i motbakkane. Det va aldri någe problem å komma opp, men det gjekk så seint.
Det va ein periode nordavindstrekken holdt på å knekka meg. Men det ska meir enn litt nordavind te ta knekken på ein Aalgaard Sykkel & Spaserlaug-/TeamJæren syklist!
Kroppen har fungert heilt fint. Litt ømhet i høyre legg øve ankelen itte godt og vel halvsykla distanse, men det gav seg mot slutten. Antydning te et gnagsår på ei litlatå. Så kjente eg litt i venstre kne den siste dagen. Det e ikkje møje å klaga på. Eg e øverraska at beinå va så bra dag itte dag itte dag...
Sykkel og utstyr fungerte perfekt. Ingen punkteringa. Eg justerte aldri luftå i dekkå. Smørte kjedet litt av og te. Hengaren fungerte veldig godt, litt skjelving av og te ved fartsreduksjon, men ikkje någe problem.

Eg klare ikkje gjønå ein blogg å formidla turen sånn som an verkelig va. Men eg har gjort mitt besta. Hvis det e någen som sko ønska å kjenna det meir verkelig, så e de hjertelig velkommen heim te meg, så ska de få låna sykkelen med hengar og last, og ta seg ein tur rundt Bersagel. Hvis det va lett så kan du ta tri rondar te, så har du ein dagsetappe. Å vil du fortsetta kan du slå opp teltet i hagen min.

Nå glede eg meg te lørdag, då ska eg sitta i godstolen heima å fylla TeamJæren lagå i Styrkeprøven fra Trondheim te Oslo. Ønske dokke adle ein rektig gode tur.
Spesielt god tur te Harald, som e ute itte å slå bestetiå mi på Styrkeprøven. Det trur eg du klare. Du tok tiå mi på Colorline rittet. Og så fort som du har sykla Jotunheimen rundt klare ikkje eg, om eg prøve. Men Norge på langs har du ikkje… ennå, Harald!

Eg vil takka ongane mine som har støtta meg i planlegging og gjønåføring av turen. Takk te mor så strikka knevarmara te meg, så eg kunne ha på knenå når eg låg i teltet. Takk te svigermor som bakte sykkelkage te meg. Takk te Karleif som tok sørvis på sykkelen før start.
Knevarmara
Takke og adle som har fulgt meg på turen, og spesielt te de som har kommentert på bloggen elle sendt oppmuntrende meldingar. Beklage at eg ikkje alltid har hatt tid å svara tebage.
Takke for det goa treningsfellesskapet me har i TeamJæren, både spinning om vinteren og utesykling om vår/sommer. Det e disse treningane som har gjort meg i stand te å gjønåføra turen. Takk for at eg får ver medlem av Aalgaard Sykkel & Spaserlaug.
Takk for turen!


2 kommentarer:

  1. Det er ein kjempeprestasjon det du har lagt bak deg Odd Arne, eg vil aldri prøva å gjera det etter deg. Men styrkeprøven skal eg testa til helga....
    Helsing Harald

    SvarSlett
  2. Må bare si meg enig med Harald......
    Veldig kjekt å lese om din prestasjon! Og så heldig du er som får oppleve Norge-på-langs! Det samme har jeg, men i bil og soving i bilen. Norge er Flott!
    Håper du har fått gode opplevelser å samle på.
    Og så heldig du var som fikk Nordkapp i sol! Stå på Odd-Arne!
    Klem fra Inger Mai

    SvarSlett