søndag 3. juni 2012

9. Kvål - Stjørdal 66km

Dagens etappe 
Meste i Nord-Norge


Starta kl. 10, i regnvær og 7-8 grader. Roger stilte opp som kjentmann og losa meg utenom Trondheim sentrum. Trur fort det kunne gått lang tid på å tråkla seg gjønå byen sjøl. Roger fulgte meg nord for byen og inn på gamle E6 mot Stjørdal. Då va det bare å fylla sykkelveien langs den gamle E6. Vere blei bedre då me skilte lag, å eg kunne letta på antrekket. Det va herligt, for eg va rimelig klam onna regnbekledningen. Men du kan'kje kle av deg kor som helst - ikkje det at eg ska ta av meg så møje - men du blir kalde når du e så svette. Så dette må planleggast. Lettelse i antrekk bør skje i bunn av ein bakke, så du kan bruka motbakken te å tørka ut litt av svetten.





Trondheim i bakgrunnen
Roger å meg
Sydvest e et undervurdert sykkelplagg
















Hos Roger og Britt hadde me søkt litt itte camping i Stjørdals området, men det va vanskelig å finna någen i umiddelbar nærhet av rutå mi. Eg sjekte på Statoilen når eg kom fram, der va de og usikre. Traff ein kunde der som ville visa meg veien inn mot sentrum, han va interessert i turen min og me prata litt isamen. Så vise det seg at me har ein felles kjent fra Hommersåk.


Eg hadde bestemt meg for å gjør turen litt kortare idag å ta ein tidligare ittemiddag. Så eg havna på hotell her i Stjørdal. Å sykkelen står trygt i bomberommet.

5 kommentarer:

  1. Knallkjekt å lesa..flott det e goe samritanere på din vei.Sova godt.God Tur imårå og godt sykkelvær.
    Tove

    SvarSlett
  2. I dag satt humoren laust! :) Du e gode !!
    Hilsen Monica og Hanne!

    SvarSlett
  3. Hei far til Hanne:) Vi i Åsane/Bergen er med fortsatt! Du er ein EINAR og vi er SÅ stolte av å kjenna både DEG og HANNE!! Kjempekjekt å lesa dagboka! Ynskjer Guds Fred og Velsigning- dag for dag-, frå Roald og Marit:):)

    SvarSlett
  4. Heia heia Odd Arne!
    Ja du e bare heilt rå! Og me e bare så stolte og imponerte!
    Tenk sikkerhet heile tida og ikke sykle for fort ned bakkane.
    Me glede oss til detaljert referat når du er vel heime igjen!

    SvarSlett
  5. Heia heia Onkel!
    Du e rå flinke! Eg fårstår ikkje koss du klare d. Fortsette du sånn komme du raskt te måle. Krye av onkelen min! :D
    Klem fra Grethe ;D

    SvarSlett