lørdag 16. juni 2012

22. Alta - Olderfjord 104km

Dagens etappe

Starta fra Alta kl. 8:00.
Stilt å roligt med både tempo og trafikk. Det va øveskya ver når eg starta, men ittekvert kom solå, og det blei ein fine dag. Stigning opp te Sennalandet, så va det lange flate strekk med vind i ryggen. På ein liten rast ner mot Skaidi fekk eg besøk av to jenter som hadde starta sykkeltur på Nordkapp og va på vei te Lindesnes.

Nicoline & Turid











Har campert i Olderfjorden, 129km fra Nordkapp. Det blir telt i natt. Eg må bruka det når eg slite det med meg.




Nå har eg i øve 250 mil sett disse skiltå i grøftekanten. Eg har komt fram te at de angir veinummer pluss et nummer te, antall km fra et startpunkt, og retningen på distansen. Det må ver møje jobb å montera de, de står relativt tett. Men ka e hensikten, ka brukes de te? Någen som kan forklara meg det?

Det meldes sol å fina vere i Honningsvåg og på Nordkapp 
imårå, men ein ganske friske vind fra øst-nord/øst. Det blir ein tung vind på vei ut. Planen e å sykla te Honningsvåg. Der tar eg ein vurdering om eg ska fortsetta te Nordkapp, eller ta inn på vandrerhjemmet, og ta resten på mandagen. Men det meldes ikkje mindre vind på mandagen, bare mindre sol. Eg får kjenna kor sleden eg e når eg komme te Honningsvåg.




4 kommentarer:

  1. Dersom du grier målet i morgen, så er det vel mulighet for midnttsol på Nordkapp? Det hadde kanskje vært et stort pluss? Godt at du tok fram teltet i finværet.Vi nyer sola i Kåfjord i dag.

    SvarSlett
  2. God morgen far. Må ver en utrolige følelse å se skiltet te nordkapp med meste bare ein dagsetappe på... blir så spennande å fylla m deg i dag. You can do this!!

    SvarSlett
  3. Har nettopp snakket med Wenche, og hun sa at du var på full fart opp til Nordkapp nå. Gratulera, du har vært utrolig flink. Kjekt å se at været er fint når du befinner deg i midnattsolens rike. Lykke til videre. Hilsen Joan

    SvarSlett