torsdag 14. juni 2012

20. Kåfjord (Trollvik) - Sørstraumen 119km

Dagens etappe

23:30
God frokost i Trollvik. Nistepakke
heimalagte elgkarbonader, små sjokomelkkartonger og bananer.
Tusen takk for godt stell Ragnhild og Hallgeir! Eg hadde sett fram te denne stoppen hos dokke.
Ragnhild & Hallgeir
De såg meg vel avgårde før de for kver te sitt virke. Då eg kom te Olderdalen itte 15km sykling sto Hallgeir og kolleger i vinduet på kommunehuset og vinka meg god tur videre.




To franskmenn
Idag har eg truffet andre syklistar. Fysst traff eg to franskmenn som hadde sykla fra Frankrike og våre ute og sykla i to og ein halv måned nå. De sko og te Nordkapp og så sykla heim om Finland. Eg følte turen min bleikna litt då.


Adrian
Så traff eg Adrian som hadde starta på Nordkapp og va på vei sørøve. Han bruke sykkelturen,
for å fremme Tourettes syndrom, og vise hvor viktig det er å ha tro på seg selv og egne egenskaper.
les meir her: http://www.heltpaafelgen.net/wordpress/
Her kan du se innlegg om møte med meg: http://www.heltpaafelgen.net/wordpress/?page_id=42












Nå e Kvænangsfjellet forsert og eg har funnet meg ei grei hytta for kvelden. Der e strålande ver nå. Det ligge an te ei nydelige midnattsol, men eg må legga meg å sova litt hvis eg ska komma videre imårå.


Ikkje akkurat Kvadrat,
men eg fekk det eg sko ha.

Iddonjargga

Veiviser på Kvænangsfjellet


Rein i Nord-Troms e vel som sau i Bjerkreim






5 kommentarer:

  1. Kun 37 mil til Nordkapp står det på skiltet, det vil si at du kan nå ned igjen og starte sammen med oss på Trondheim Oslo neste lørdag :-)... God tur videre nordøve Odd Arne :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den turen ska eg følga fra godstolen heima.

      Slett
  2. Hei Odd Arne.
    Ja, nå nærmer det seg....
    I tillegg til sykkel-eventyret du er i ferd med å fullføre, er jeg imponert over hvor godt du har oppdatert blog'en hele veien med bilder & info. Håper du får fin-vær de siste dagene mot Nordkapp.
    Ha en fin tur videre.

    Hilsen Pål Meier

    SvarSlett
  3. Ser at du fikk noen fine naturopplevelser i Nord Troms,kjempeflotte bilder fra dagen! Det var stor glede for oss å ha deg på besøk. Registrere at du nå regner oss som dine venner- det er gjensidig.Flott å bli bedre kjent med slike som deg. Gleder oss til å følge med på de siste dagsetappene. Ha en fin tur mot målet!

    Hilsen Ragnhild og Hallgeir

    SvarSlett
  4. Kjekt å se kjente trakter! Var aldri i tvil om at du ville få det heilt toppers hos våre felles venner i Trollvik - de e nå bare sånn :)God tur tråkk for tråkk og heilt fram!

    SvarSlett