fredag 15. juni 2012

21. Sørstraumen - Alta 126km

Dagens etappe
Nå nærme det seg.

Redaksjonen har rigga seg te me farris og smultring

Kom litt seint igang idag, kl.10:10. La meg nerpå itte klokkå hadde ringt 06:00. Va ganske fint ver når eg endelig sto opp, litt bedre temperatur og. Tenkte eg kanskje kunne sykla i kortbuksa. Men før eg va klar hadde det skya øve og då eg tok ut va temperaturen 8,5 grader. Lang bukse idag og.
Itte någen kilometer va der ein stigning på 250m, Då fekk eg opp arbeidstemperaturen. Ittepå va det bare å gje gass. Ganske flate trase´ idag, og gunstige vind. Ut heile Langfjorden hadde eg ein friske vind i ryggen. Det gjorde godt på både farten og humøret.
Traff fleire syklister idag som va på vei sørøve. Franskmennene fra igår traff eg på Coopen i Burfjord. De hadde sove i telt ute i skogen ein plass.


Langfjorden
Innante fjorden kom eg, med vind i ryggen.


Lunsj i Talvik
Der e iallefall någen som tar kontakt...

5 kommentarer:

  1. Veldigt bra Odd Arne,

    det ser ut som du klarer å kose deg, sjølv om det må være ganske tøfft å sykla dag etter dag så langt. Kos deg vidare og eg ønske deg god reise heilt fram.

    Heia Odd Arne!

    SvarSlett
  2. Ser du snakka med måsane , på tiå å koma heim ikje har du ede havragryn heller.
    Blir vel et herremåltid med det heima pluss nogen blåbær.
    Er imponert av deg .

    Svoger Kurt

    SvarSlett
  3. Hallo Odd Arne,Takk for en kjempefin blogg. du e flinke te å holda oss oppdatret. glede meg kver dag te å åpna bloggen. Fine bilder og mange gode kommentarer. Du e kjempe goe, litt av en prestasjon du utfører.Tenker mye på deg , glad for at turen har gått fint så langt. ser ut te å bli fint vær for deg de siste dagene. god tur videre. wenche

    SvarSlett
  4. Kor e Thias sin sykkel, spør an når me ser på bildene..;) Spørs om dåkk ikkje må ha dåkk en sykkeltur når du komme heim:)

    SvarSlett
  5. På tide å takke for masse kjekk lesing! Kommer til å savne de daglige besøkene på bloggen når du er ferdig med turen. Takk for følge så langt og lykke til med innspurten! Du e knallgod:)

    SvarSlett