onsdag 6. juni 2012

12. Trones (Namskogan) - Mosjøen 149km

Dagens etappe
Trones - Majavatn
Majavatn - Mosjøen



Då e eg i alle fall i Nord Norge.
Og eg har i løpet av dagen passert halveis te Nordkapp. I dag har det gått veldig bra, eg fekk litt fart på sykkelen. Jobba litt med håve i dag. Måtte fortella megsjøl at det va fortidlig å tenka på Nordkapp nå. Fysste måtte eg komma te Nord Norge, så måtte eg passera halvkjørt løp. Det gjorde eg ca. 70km før Mosjøen.
Eg måtte rett og slett finna fram mitt favoritt gruk av Piet Hein, som eg har oppi håve einplass. Å du vett, det gjekk mange kilometer før eg hadde fonne det heilt fram.


At leve i nuet er livets teknik -
og alle folk gør deres bedste,
men halvdelen vælger det nu, som gik,
og halvdelen vælger det næste.

Og det forrige nu og det kommende nu
blir aldrig i livet presente
og alle folks levetid går sågu
med bare at mindes og vente.

For det nu, som er gået, er altid forbi,
og det næste blir aldrig det rette.
Næ, sørg for, at nuet, du lever i,
engang for altid er dette.

Når du sitte på sykkelen midt mydla Lindesnes å Nordkapp då må du ver på Majavatn. Og på Majavatn hadde eg goe kjøttkage middag å eplekaga med krem.
Kryssende hjort
Eg spiste godt i går kveld, heile boksen med erter, kjøtt å flesk. Det va’kje så veldig godt, men det virka. Og ein liter med H-melk. Nå spise eg der eg får anledning.
Har tatt inn på campinghytta, av enkel standard i Mosjøen. Har vært på Kiwien å handla, vaskt sykkelkler og spylt sykkelen.
Det har vært ein god, men gråe dag, med regn på ittemiddagen.
PS! Eg har åpna etappe profilane.
Enkel standard

Takk!



12 kommentarer:

  1. Hei Odd Arne
    Tips til spisested når du kommer til Mo i Rana.

    No.3 Resturant Mo I Rana
    LARS MEYERS GATE 3
    "Den Pepperbakte indrefilet av okse som nå kom på menyen, tror jeg er noe av det beste kjøttet jeg har smakt noen sinne. Hilsen gjest."
    8622 MO I RANA
    TLF: 76 30 31 55



    ÅPNINGSTIDER:
    MAN-TORS: 10.00 – 24.00
    SØNDAG: STENGT
    KJØKKENET STENGER: 22.00

    WWW.NO3.NO


    Finn

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg spurte Viggo om noen bra spisesteder i Mo, han anbefalte denne resturanten. Har er fra Mo og har vært der og spist.

      Slett
  2. Merkeligt ka litt poesi kan gjør!
    Det e mitt yndlingsdikt og Paps :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Lykke te på eksamen imårå, Hannemor.

      Slett
  3. Du er tøff, dette går så bra.
    Følger med deg, god tur videre.
    Hilsen oss to på Kvål

    SvarSlett
  4. Odd Arne,

    du har forandret synet mitt på at Norge er så laaaaaaaaangt, når du kan sykle halve lengden på litt over ei veke. Trø på og så må du kose deg best du kan!

    SvarSlett
  5. Hei Odd Arne, dette e imponerande greier og fatte vell ikkje kos du klare det, men uansett, sikkert en fantastisk bragd og opplevelse.
    Passa bilane elgane, hjort og reinsdyr:)

    Hilsen nermeste nabo

    SvarSlett
  6. Utruligt bra far, trur d e viktigere å jobba m håve og motivasjonen, men kem andre tenkte på dikt for å motivera seg te å sykla andre halvdel av Norge-enn far min!!!! Knallbra, me heie deg framøve kver dag. Klem fra Irene og gjengen ;-)

    SvarSlett
  7. Imponerende stykke arbeid du har gjort, tenk halve turen er unnagjort alt. God tur videre og nyt turen tenk positive tanker, du har mange som heier på deg.

    Anders

    SvarSlett
  8. Heia, heia Odd Arne du e goe. Det hjelpe å bruka håve i blandt.Tenk nå e du øve halveis.Følger me deg både på bloggen og i tankene. God tur videre, hilsen storasysterå.

    SvarSlett