torsdag 31. mai 2012

6. Hodalsfossen (Fagernes) - Vågåmo 122km

Dagens etappe
Hodalsfossen - Beitostølen
Beitostølen - Vågåmo
Turens høgaste punkt
Turens høgaste punkt.
Bakkane i Valdres e'kje så bakkane i øvre Telemark. Føltes litt greiare idag. Kom meg avgårde 9:30, det tar tid å spisa frokost å rigga seg ner. 
Temperaturen sank itte så eg steig oppigjønå Valdres. På Ica'en i Øystre Slidre stoppte eg for å kle meg meir, då benytta eg anledningen te kjøba sjokomelk å skulebolla.
Ei mil før Beitostølen fekk eg de fysste regndråbane på turen. Og på Beitostølen va d litt snøfnugg i loftå. men det blei'kje någe av verken regn elle snø.
Rømmegrøt & Spekemat




Eg hadde planlagt lunsj på Beitostølen, det passte greit med både tid og distanse. Det e viktig med møje mad hvis ein ska klara å yta heile dagen. Eg kjenne det på slutten av dagen. Sista øktå har ein tendens te bli for lange. Då har eg lyst å komma fram og droppe ein matstopp, eller så har det vært så grisgrendt at det har vært vanskelig å få tak i någe. Eg har någe mad i veskene, men så blir det fristande å stå på for å komma fram te dagens mål.






Nå har eg iallefall komt te dagens mål, Vågåmo. Har slått opp teltet på ein grei campingplass her. Yr melde +1 grad imåråtidlig. Har dusja og fått på meg stillongs. Den tar eg ikkje av før eg trer i sykkelbokså imårå. Sitte på et oppholdsrom her, men må komma meg i påsen nå.


Mot Sør
Eg har då lagt bak meg någen blåner

16 kommentarer:

  1. Du e råe far!!! Kjekke bilder:) Ska hilsa frå Selma og, trur vertfall d e d hu prøve å sei;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Helsa tebage,te Thiasen og. Gla i dokke.

      Slett
  2. Det er nok en god følelse å se hva du har lagt bak deg. Du må passe deg for å ikke få i deg nok næring, men det vet jo en habil langdistanse syklist som deg :-)
    God tur videre og gratulerer med det høyeste punkt.

    Anders

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjekt du følge med Anders. Spise frokost nå. Det har vært så kaldt i natt at det er vanskelig å få nugattien på skjevå. Idag blir det Dovrefjell i "motsatt" retning. Sist eg sykla Dovrefjell sleit eg. Tilslutt måtte eg sleppa både deg og resten av TJ-laget, og blei ståande i ei veigrøft åspy. Men eg kom i mål.

      Slett
    2. Ikke så gode minner akkurat, går vel bedre nå tenker jeg :-)

      Slett
  3. God tur vidare :)
    Det er kaldt her også, men vi skal vel ikke klage som sitter inne hele dagen..

    Astrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Hadde nok vært greiere med 15gr stabilt, enn 30gr temperaturforskjell. Men eg holde varmen.

      Slett
  4. Det er veldig morsomt å følge med på turen din nordover Odd Arne. Jeg må innom bloggen din hver dag for å lese om dagens strabaser. Ikke mange dager til du passerer Nordlandsporten nå, og turen virkelig begynner :-)

    Håper du får fine forhold og virkelig får nyte naturen langs Helgelandskysten, over Hamarøy og videre opp gjennom Troms og Finnmark. Ser du følger E6 nordover, men vurderte du noen gang å ta hurtigruta fra Bodø til Å, sykle Lofoten og Vesterålen til Andøya, og så ferge fra Andenes til Senja? Det er jo i min "bakgård" :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vurderte det slik at langs kysten ble det for mange ferger å vente på. Nei ærlig talt så har jeg aldri vært noraførr. Så nå blei det bare slik, E6 strakaste vei. Men jeg har tenkt om dette skulle gi mersmak, noe jeg i skrivende stund ikke kan svare på, så går det an å ta Norlandskysten og Lofoten som egne turer. Å nå kjenne eg jo ein lokal guide.

      Slett
  5. Godt jobba Odd Arne! Men eg fekk ikkje opp grafen frå gpsen nå. Utruleg kjekt å sjå data frå turane.

    Lykke til Vidare!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå ska linken te Garmin ver åpen.

      Slett
  6. Odd-Arne du må gå inn på connect.garmin -> innstillinger -> Standard personvern -> Huk av for offentlig visning :-) så vil vi kunne se grafene dine.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tipset Anders. Det blei seint igårkveld.

      Slett
  7. Kjekt du legg ut dagenes økter, håper du får en kanongod tur med mange gode minner, kos deg:-) - Monica og Idar

    SvarSlett
  8. Hurtigruta på NRK var ingenting iforhold til dette! Stå på vidare Odd Arne!

    SvarSlett
  9. Det er med stolthet at jeg kan si at "denne mannen er en god venn, og han sykler Norge på langs for tida"! Fantastisk å følge bloggen din! Skulle hilse fra Tore B. og ønske lykke til!Heier på deg hele veien til målet!

    SvarSlett