tirsdag 29. mai 2012

4. Austbygde - Geilo 90km

Ingen dagsetappe, GPSen svikta idag.

Sykkelen står feil vei ifht profilen
Trur'kje eg har valgt den lettaste rutå,
men definitivt den fredeligaste. Det e jo viktig når ein har ferie. 
Starta ut fra Sandviken camping 08:10, så va eg innom Kiwien å handla. Greit når butikkane e åpne igjen itte pinsehelgå.
Sykla ein halvtimes tid før eg fant ein plass i solå og hadde frokost. 
Frokost
Idag va det møje motbakke. Fysst jevn imot i et par mil, så endå meir stiging, øve Imingfjell. Ner te Uvdal kor eg møtte skilet med bakkeprofilane. Turen gjekk greit, men ikkje fort, det va bare å finna et passande tempo opp bakkane. Hvis GPSen hadde funka og dokke kunne lesa fartsprofilen, ville dokke tru eg hadde trilla sykkelen opp bakkane.


Mens eg sykla i desse fredelige omgivelsane hørrte eg plutselig ein ulyd i sykkelen. Hørrtes ut som et eikebrudd, blei litt deppa då. Men ved nermere undersøkelse såg eg at det va ei reim på sykkelveskå som hadde løsna og kom borti hjulet. Eg forsøke å holda orden på dette selatøyet, men det vise bare at HMS rutinane må skjerpas ytterligare.






Idyllisk? Teltet har fungert greit det i finvere. Sove godt på tri cm oppblåst liggeunderlag eg. Bare ein e trøtte nok, så sove ein. Det blir nok ein større utfordring når det blir regn i luftå. Trur eg e litt i ein mellomsesong når det gjelde campingplassane, der e ikkje åpent øve alt. Når eg kom her te Geilo idag, så måtte eg begynna å leita itte campingplass, men fant ikkje. Spurte ei kar og han sa det var ein i retning Gol, men han visste ikkje om den va åpen. Derfor havna eg på hotell i nått. Trur eg ska klara å sova der og.

3 kommentarer:

  1. Hei Odd Arne,
    Det er morro å registrere at mange er intressert i det du nå gjennomfører. Det som skiller seg fra dette og andre ritt du har vært med på, er at du vinner hver etappe!!!

    God tur videre!!!

    Hilsen Boller og Cola. (Rysstad)

    SvarSlett
  2. Ser ut til å være en trivelig tur, blir ikke overraska om du kommer deg helt til Nordkapp. Kan bli kjølig over fjellet, Valdresflya ?
    hilsen han som blei henta, ikke på Hovden, men i Bygland

    SvarSlett
  3. Hei Odd Arne.
    Kjekt å lese bloggen din . Håper ikke det var alvorlige problem med GPS èn. Kjekt å se etappene.Stå på !

    hilsen
    Nils Ove

    SvarSlett