onsdag 30. mai 2012

5. Geilo - Hodalsfossen (Fagernes) 110km

Dagens etappe
Geilo - Fagernes
Fagernes - Hodalsfossen
Kjenne at adle desse fjelløvegangane tære på kreftene. Orka ikkje å ta bilde eingang.
Trudde det sko gått litt bedre idag. Starta fra Geilo 8:55 og hadde då goe fem mil me meste bare utforkjøring. Kjekt det, med utforkjøring, men når du istedetfor å gleda deg, sitte å tenke at for kver meter ner må eg sykla an opp igjen på vei øve Golsfjellet. 
Det va nok dagen då eg lure litt på ka eg holle på me. Eg såg møje asfalt, skog og grøftekantar. Kver gang eg tenkte å ta et fint naturbilde ned snøkledde fjell, va der ei dumme telefonlinja som ødela motivet.


Kom meg øve te Fagernes og spiste et solid måltid. Handla litt, og forhørte meg om campingplassar opp mot Beitostølen. Då fekk eg anbefalt Hodalsfossen, som eg har slått opp teltet på nå. Eller så måtte eg te Beitostølen. Når klokkå va seks orka eg ikkje tanken på 3 mil ekstra med stigning og nordavind.


Nå krype eg i påsen. Det e utruligt ka ei god natts søvn kan gjør. God Natt!

10 kommentarer:

  1. Det e lov å ver sleden!
    Stå på Papsi :)

    SvarSlett
  2. Du e goe, ta den tiå du trenge.
    Husk at det e i modbakke det går oppøve:-)

    SvarSlett
  3. Du egoe:)

    Janne:)

    SvarSlett
  4. Stå på , du blir snart vant til det :-)

    SvarSlett
  5. Du e RÅE !!!!!!!!!!! Me heie på deg onkel :) klem fra Mari Linn .

    SvarSlett
  6. Ein del av turen dette og ;) Heia, heia!! Hilsen yndlingssønnen!!

    SvarSlett
  7. Stå på onkel, nye dag, nye muligheter
    Medvind fra Bjørnar

    SvarSlett
  8. Det er dagens høydepunkt å kunne sitte i godstolen hjemme samtidig som jeg kan følge deg på reisen opp til Nordkapp. Det høres ut til at du har en fantastisk tur oppover,selv om det til tider er litt tungt. Stå på videre mot målet ditt, og ta mange bilder selv om det er en ledning og to i veien.

    Littmissunneligsykkelhilsen
    Anders

    SvarSlett
  9. klart det e lov å vær sliten. stå på!! kjempetøft gjort!!!!=D

    SvarSlett
  10. Heia heia imårå e det helg og du kan ta det litt med ro ..eller du sykle vel ennå lenger siden det helg :) ?

    Tove

    SvarSlett