mandag 28. mai 2012

3. Haukeligrend - Austbygde 118km

Dagens etappe

Say no more...
Ut fra Haukeligrend kl. 08:30. 

Den inspirasjonen eg fekk igårkveld i utforkjøringå te Haukeligrend, måtte eg bruka idag. Itte ti minutt var det ein time oppøve, så va eg oppe i same høyde som eg hadde igår.
Idag va temeraturen 10gr. lågare enn de foregåande dagane, men det e jo fine sykkeltemp, så nå har eg hatt tri dager i kortkort.
Itte to dage med solfaktor 50, drista eg meg te faktor 15 idag.
Det har vært en ganske friske nordlige vind idag, men eg trur eg har hatt netto fordel av 'an.


Sykla 30km lenger enn planlagt idag, blei anbefalt denne campingplassen. Det passte greit for det va for tidlig å stoppa i Rjukan. Det va og greit å korta inn på mårådagens etappe, for den trur eg kan bli ganske harde, me 2000 høydemeter. Te nå har eg hatt mellom 1000 å 1200 høydemeter te dagen.


Bonderomantikk i Telemark


Trafikkmessig har det vært veldig fredelig, men så e eg vel ikkje på de mest befolka plassene heller.
Det har vært ein del motorsykla, men de kjøre heilt eksemplarisk, de e nok ute å kose seg i d fina vere.




Vemork
Ein slags utsikt

11 kommentarer:

  1. Godt å se at du er kommet godt i gang med drømmeturen Odd Arne. God tur videre. Jeg skal følge med deg videre. Måtte godværet fortsette (i går spilte de fotball i snøvær i Tromsø!!)

    SvarSlett
  2. Sinksalve hjelpe mot det mesta ..Kjekt du legg ut bilder.
    Ser flott ut..heldige du :)Kansje med moped/foto eingong
    Ha ein god dag .

    Tove

    SvarSlett
  3. Leif-Åge Solli29. mai 2012 kl. 10:59

    GOd tur Odd Arne.
    Håper du får masse bra vær på turen, uansett så blir det sikkert en fantastisk opplevelse. DU får bare nyte turen og sikkert slite litt av og til men det liker du jo:) Skal følge deg på bloggen, rektig god tur:)Leif-Åge

    SvarSlett
  4. Heie på deg kver dag far! :)
    Nyt livet litt for meg og når eg sitte med nasen i bøkene :)

    SvarSlett
  5. Hei Odd Arne
    Lykke til, kos deg, kjør forsiktig og kom trygt hjem og på jobb:-)
    Mvh Per Øyvind

    SvarSlett
  6. Hei faren min. Utrolig kjekt å se deg godt I gang med turen som du har planlagt og gleda deg lenge til. Kjekt å følge med på dagsbeskrivelsane dine. God tur videre, klem fra Irene

    SvarSlett
  7. Hei!No e vi i Bergen gått frå å heia på Brann til å heia på Odd Arne:) (Eg e jo bare medgongssupp.)Det e så kjekt og spennande å følgja med deg..Kjempegod tur vidare!! Alt godt frå Roald og Marit:)

    SvarSlett
  8. Hei spreke bror! Kjekt å følga deg på bloggen. Håbe finvere fortsette og varmen kommer tilbake, eller kanskje du klare å holda varmen du.:)
    Klem fra litlasysterå!:D

    SvarSlett
  9. Og god tur videre!:D

    SvarSlett
  10. Heisan. Kos går det med enden. Er den sår eller hjelper sinksalven. Du forserer fort oppover den sørlige del av vårt kontinent. Håper du fortsatt får ha det fine været. Litt kjølig i luften inspirerer vel bare til litt mer gass.... Men husk alt kruttet må ikke brukes den første uken. Håper du får en flott tur med mange fine minner som du kan vise oss etterpå. GOD TUR VIDERE.
    Hilsen han som passer på din lillesøster.

    SvarSlett
  11. STILIg...Velkommen i klubben :-) , dette e kun for dei tøffaste. Glede meg te å følge deg oppøve. Ver nå forsiktige.. Torunn

    SvarSlett